torsdag 8. august 2013

Snickerdoodles!

Snickerdoodles!


Etter å ha fått boken "Love Manuela" i morsdagsgave av Vanessa, har jeg hatt veldig lyst til å bake Snickerdoodles. Snickerdoodles er amerikanske smørbaserte cookies med kanel og vanilje.
De er veldig enkle å lage, lette å jobbe med og smaker himmelsk godt. De er kjempe gode når de er varme enda, men jeg syntes de var enda bedre etter to dager for da var de litt mykere. Noe jeg liker at cookies og kjeks er.

Oppskriften har jeg hentet fra kokeboken til Manuela, "Love Manuela", som også har en spennende blogg jeg titter på innimellom.


Oppskrift:

  • 115 g Smør
  • 225 g Sukker
  • 1 Egg
  • 2 ts Vaniljeekstrakt
  • 300 g Hvetemel
  • 1/2 ts Salt
  • 1/2 ts Bakepulver
  • 2 ts Kanel
  • 2 ss Melk

Til å rulle i:

  • ca. 60 g Sukker
  • 1 ss Kanel

Kjør smør og sukker i en mikser til det blir "fluffy". Tilsett egg og vaniljeekstrakt. Bland i ca. 2 minutter. Rør inn hvetemel, salt, bakepulver og kanel. Bland godt. Tilsett melk, først en spiseskje. Hvis det fremdeles er litt smuler i deigen , tilsetter du også resten av melken.
Pakk deigen godt inn og dett den i kjøleskapet i ca. 30 minutter.
Trill små boller av deigen og vend dem i kane og sukkerblandingen før du setter de på en bakepapirdekt stekeplate. Fordel bollene på papiret med god avstand mellom hverandre. Stek på 190 grader i 9-10 minutter til de er gylne.






 
 
Snickerdoodles!
 


Passer utmerket til en god kopp kaffe eller til en kopp te. Ekstra gode på sure regnværsdager.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar