onsdag 6. mai 2015

Man tar det man har. Deilig middag!

Jeg må bare dele denne med dere!

Siste dag før handledag og skpene begynnte å bli tomme. For ikke å snakke om at middagsideer var det helt tomt for. Matleie er vi da det samme ofte går opp og opp igjen og det er lite variasjon.  Vi har hatt lyst til å fornye middagene våre, prøve noe nytt, men det er ikke like lett alltid :/
 
Jeg tok "mot" til meg og spurte etter noen tips til hva jeg kunne gjøre med pasta og kjøttdeig, UTEN tomat, på en matgruppe på facebook og fikk flere deilige oppskrifter.
Jeg så kjapt at jeg ikke hadde alle ingrediensene i noen av oppskriftene og kjøttdeigen jeg hadde tatt opp fra fryseren viste seg å være biff. Ups da ;)
 
Så etter en rask "hodekløing" fant jeg ut at jeg bare skulle ta det jeg hadde for jeg hadde jo fårr flere tips i disse oppskriftene.
 
Jeg kokte pasta (penne pasta), skar biffen i løvtynne skiver (3-400 gram) og stekte de i pannen med smør, pepper og litt salt.
I en kjele freste jeg en stor grovhakket rødløk sammen med smør til den ble blank før jeg helte oppi 3 dl fløte og skrudde ned varmen for å la det stå å putre til det tyknet. Jeg hadde så oppi 1 ts med hvitløkssmør (hadde det ikke vært for Stian hadde jeg tatt 1 ss). Så klippet jeg oppi karse (mengde tilsvarende litt mindre enn det du får plantet i en liters melkekartongbunn) og hadde oppi ca. 100 gram norwegia i terninger som jeg lot smelte inn i sausen før jeg hadde oppi kjøttet og kraften fra pannen.
Serverte det på en seng av pasta og drysset litt karse på toppen.
 
Det var virkelig snaddermat og blir garantert lagd igjen! Ikke akkurat slankemat, hehe :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar