tirsdag 11. juni 2013

Dåpskaken til Vanessa

Til dåpen til Vanessa, 20 januar 2013, ville jeg lage marsipankaken selv og hadde øvd meg på kaken til svigerfar, men da dagen nærmet seg og jeg skulle lage rosene var det en helt annen konsistens på marsipanen (hadde kjøpt ett annet merke, dumme meg) og denne var mye værre å jobbe med.
Det tok mye lengre tid å lage rosene og jeg lagde de heldigvis flere dager i forveien, men når lkket skulle kjevles ut og legges på kaken tror jeg de som var tilstede fikk høre mye "fint". Lokket kom til slutt på, men jeg var ikke fornøyd da det var veldig rynkete på sidene.

 Kaken er i samme stil som den jeg lagde til svigerfar, men marsipanen i lokket er farget rosa og både roser og blader er beholdt i naturlig farge. Siden marsipanen var så beige så ble rosafargen på marsipanen "gammelrosa". "Gammelrosa" er fargen jeg hadde som temafarge i dåpen og dåpssløyfen til Vanessa er nesten helt lik i farge.

 Var noe stressa og ustø på hånden, så buene mine ble ikke akkurat pene, men er veldig fornøyd med "Vanessa".

Den store rosen bak er en 15 blads rose og var noe hærk å få til med den svenske marsipanen. Bladene har jg latt tørke i krøllete og bølgete form for å etterligne ekte bladers form. Den lille Babyen topper det hele og gir kaken ett søtt inntrykk. Denne kjøpte jeg på Ark på Strømmen.
Tiltross for at jeg ikke var helt fornøyd selv fikk jeg mye skryt og enkelte trodde ikke på meg når jeg sa jeg hadde laget den. Det syntes jeg er stas når jeg bare har gjort dette to ganger.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar