fredag 21. juni 2013

Konfirmasjonskort til jente


Våren er konfirmasjonstid og i år hadde vi tre konfirmanter i familien, hvor to var jenter. Da måtte jeg jo selvsagt lage kort og etter å ha søkt litt på internett etter inspirasjon fant jeg ut at jeg ville lage kjole-kort. Disse kjolene kan du lage i alle mulige varianter og til og med som bunad lik konfirmantens, men jeg lagde søte sommerkjoler.


Etter å ha funnet en mal her på bloggen til ei fantastisk dyktig dame var det å finne ut hvilken kartong jeg skulle bruke og pynt. Kartong har jeg kjøpt hos Søstrene Grene, bortsett fra fronten til det orange/grønne kortet. Det er kjøpt hos nille sammen med blomstene. Diamantene er kjøpt hos Panduro.

 
Disse to kortene er til Stians to kusiner og jeg valgte av den grunn å holde dem like.
 

I og med at kortet står følte jeg det viktig å pynte baksiden også. Under har jeg stemplet med et stempel det står "HOMEMADE" på, bare for prikken over "I"en.

Dette kortet, som dere også kan se øverst, lagde jeg for mamma som ville gi det til sin gode venninnes datter som også skulle konfirmeres.

Konfirmantens navn begynner på E, så mamma plukket den ut fra en av bokstaveskene mine. En søt detalj.

Mens innsiden på de to andre kortene var hvite, hadde denne kartongen mønster på begge sider, så jeg klipte det til og ble veldig fornøyd med resultatet.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar