mandag 10. juni 2013

Mitt første forsøk

Dåpen til Vanessa nærmer seg og jeg hadde veldig lyst til å lage marsipankaken selv.
MEN jeg hadde hverken trukket en kake før eller laget marsipanroser, så jeg måtte øve, og hva er vel bedre å øve på enn svigerfars 50 års kake.

 Mitt første forsøk på rose (øverst til venstre) ble ikke helt vellykket, men det ble bedre og bedre jo fler jeg lagde. Rosebladene ble laget med utstikker i tre størrser som jeg kjøpte hos Søstrene Grene før jul.
Ble veldig fornøyd med 8 blads rosen min. Rosene lager jeg med en rull inni og byger opp med blader. 3 først så 5. Om man vil ha større bruker man bare oddetallsregelen.

 All pynten ligger klar til å bli satt på kaken. Jeg lagde de dagen før, siden det tar litt tid å lage og at de holder seg mye bedre om de får tørke litt.

 Da var kaken trekt. Var ikke helt fornøyd, men er ikke ille til første gang å være og toppen ble jo rett.

 Ble litt rynkete rundt kanten, så jeg valgte den fineste delen til "framside".

 Overblikksbilde av kaken med pynt på.

 Bilde av kaken fra siden. Hatt på pynt i Royal icing og marsipanpynten er også blitt limt fast med den.

 Litt rynkete marsipan og litt ustø på hånden :)

Det endelige resultat! Jubilanten var strålende fornøyd og da resten ble med på jobb dagen etter kom den ikke tilbake igjen. Bare masse ros.

(Beklager oppned bilde, men får ikke til å snu det).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar