lørdag 25. april 2015

Påfugl

Med "bling".

Da lillesøster Victoria sto konfirmant i fjor høst ønsket jeg å lage ett flott scrappa kort til henne, men høygravid som jeg var så orket jeg ikke begynnne å klundre med det + jeg klarte ikke helt å bestemme meg for hvordan jeg ville lage kortet.
Så da bestemmte jeg meg for å tegne en tegning og feste det på ett rosa kort.
Jeg glemte å ta bilde av selve kortet med tegningen montert og bildene er tatt midt på natten med ett dårlig mobilkamera den natten jeg satt våken og tegnet, så jeg beklager på forhånd.
Men det er en fin ide til kort som du vil gjøre mer personlig.

Tegn omrisset av motivet du vil tegne før du begynner å fylle på detaljer. Begynn i midten som her om det er mye detaljer.
 
Ferdig med halefjærene.

Når du er fornøyd med hvordan det ser ut tegner du over med en tynn tusjpenn.

Marker alle detaljer og tegningen livner opp.

Du kan beholde tegningen i svart/hvitt, eller du kan fargelegge den for å skape enda mere liv.


Siden Victoria skulle ha en del "bling" til pynt i konfirmasjonen valgte jeg å lime på noen diamanter på halefjærene og på hodefjerene. På det øverste bildet ser du de bedre da de skinner litt i lyset på blitzen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar