torsdag 16. april 2015

Theodor sin dåp

 
Theodor ble døpt 18 januar og i den anledning lagde jeg mye god mat og pyntet til selskap hjemme hos min mor. Jeg fikk mye hjelp, men jeg lagde alle kaker og mye av maten selv, i tillegg til pyntingen.
Jeg valgte å ikke gjøre for mye ut av pyntingen og heller holde det enkelt slik at jeg ikke skulle bli skuffet om jeg ikke rakk alt, eller ikke fikk det til slik jeg ønsket. Begrepet "Less is more" stemte virkelig for meg denne gangen. Selv om jeg ikke hadde mye pynt, gjorde den pynten jeg hadde så mye ut av seg at det ble kjempeflott. Mamma er også veldig flink til å pynte i stuen sin og hverdagspynten hennes gled rett inn i dåpspynten uten at vi gjorde noen endringer utenom å bytte 4 hvite kubbelys med 4 lyseblå.

 
På langbordet hadde jeg lyseblå løpere i sateng og på stolryggene hadde jeg matchende stolsløyfer. Sløyfene gjorde så mye ut av seg og trakk den blå fargen mer ut i rommet. Jeg er så fornøyd med sløyfene at jeg garantert kommer til å kjøpe de i andre farger til andre anledninger.
Under løperene hadde vi hvite fløyelsduker som mamma hadde kjøpt inn til min søsters konfirmasjon i høst. Oppå løperene satt jeg tre store glassboller med sølvkant, fire medium og 10 små, hvor jeg hadde blomsteroppsattser i de store, der jeg la krystallgjødsel rundt oasisen jeg stakk hortensia og tulipaner i. Jeg la en eføy-ranke i ring rundt oppsattsen og drysset litt sølvglitter oppå de hvite blomstene. De i medium fyllte jeg opp med krystallgjødsel og la en orkide oppi, mens i de små la jeg ett blått te-lys. Så drysset jeg med små klare diamanter rundt om på løperen.
Sløyfer og løpere er kjøpt på ebay, skåler med sølvkant er kjøpt på nille og diamanter og krystallgjødsel er også fra ebay.


På koldtbordet hadde jeg en blå løper som på langbordet og utenom løperen hadde jeg ikke noe annen pynt da det ville oppta plass som vi trengte til mat. Men Mamma brukte to urner i glass til å bygge opp koldtbordet i to etasjer ved å legge en glassplate oppå urnene. Oppi disse hadde vi resten av krystallgjødselen og en orkide slik at vi tok igjen pynten fra langbordet.

 
 Man kan skimte koldtbordet i bakgrunn på bildet over. Glemte å ta bilde av det i farta.
 

1 kommentar:

  1. PERSONLIG BABY PLEDD med navn, fødselsdato, vekt og lengde.
    www.pledd.net

    Hei

    Vi lurer på om vi kan kanskje samarbeide .
    Kom med forslag til konkurranse eller annen type av sponsing.
    Vi skal tilpasse oss.

    Hilse
    Arthur

    SvarSlett